Nok en test av den nyeste Mini-Z.
Det jobbes fortsatt med oppsett. Bakenden på bilen fungerer supert, og chassiset forøvrig er veldig fint å kjøre med.
Jeg antar det ikke er noen problemer med løpstempoet denne bilen kan holde. Det er utrolig enkelt å ligge å kjøre 7.4xx - 7,5xx runder.
Det er dessverre ikke mulig å klare samme rundetider ennå som med den velprøvde MR-02. Det skiller fortsatt i overkant av en tidel på de raskeste rundene.
Raskeste runde er en ting som henger høyt hos oss, så dette er noe det jobbes intenst med å klare.
Det er kun "turn in" det skorter på pr i dag. Stabiliteten i bilen er helt rå. Ut av svingene er den suveren. men det å få den til å være kvikk nok inn i svingene er en utfordring.
Alle hardheter på fjærene er uttestet.
Det ble testet ut med litt større offset foran, men dette fungerte egentlig som forventet. mer understyring.
Den ble så senket en snau millimeter i fronten. Dette gjorde at den ble noe kvikkere, og gjorde at jeg kunne gå på noe hardere fjærer enn før. Lilla PN er nå det raskeste.
Videre skal følgende testes ut:
Heve den litt bak. Dette for å få mer av vekten over på fremhjula. Dette vet jeg skal funke, da jeg har testet med et par gram bly i fronten. Problemet med mer vekt er at den mister noe av styringen i midten av svingen og spesielt i utgangen av svingene. Men uten bly, og med mer vektforskyvning pga høyere tyngdepunkt bak tror jeg dette vil funke.
Mykere fjær på toppdempere.
Med 02 bilen endte jeg alltid opp på medium hard fjær. Jo hardere fjær man kjører med på toppdemperen, jo mer vil man hindre vektforskyvning i innbremsingen, noe som jo vil skape mer "turn in". Derfor går jeg for det mykeste jeg kan denne gang.
Jeg bytter også til en noe tynnere olje i demperen.
Dette blir spennende å teste ut. Jeg har stor tro på at den snart er på nivå med MR-02.
No comments:
Post a Comment