Banen ble støvsugd og det ble ryddet en del. Dette var på tide!
Thomas kjørte ikke så lenge, da han fikk litt trøbbel med bilen. Dekkene fløy i alle retninger, og tilslutt ga han opp og spaserte rolig ut døra. En ny runde med dekktape og evt litt superlim er på plass til neste kjøring.
Han satte fortsatt en del respektable tider, men klarte ikke å nærme seg fantomtidene fra forrige onsdag.
Martin kjørte som vanlig veldig bra. Han gjorde noen endringer på bilen, bla annet nye 96mm H-plater fra Reflex Racing. I G10 materiale denne gangen.
Han kjørte jevnt og fint på 7.6xx og opp mot 8.0xx runder. Perfekt løpstempo.
Rune holdt på borti kroken med bilen sin. Mulig han var litt nervøs for å vise frem hva han hadde under karosseriet.
Der skjulte det seg nemlig en MR-03.
Ingen av gutta la merke til dette før Fredrik kom innom en tur å påpekte at det gikk så forferdelig sakte.
Innrømmelsen kom fort, i frykt for å bli latterliggjort, eller i ren stolthet over nyanskaffelsen.
03 bilen må sies og imponere ved første test.
Bakstillinga ble flytta direkte over fra o2 bilen uten noen modifiseringer.
Fronten var helt standard, foruten fjærene. Bilen sliter med understyring inn i svingene. Midt i svingen, og ut av svingene fungerer den veldig bra.
Litt av problemet er at det pr dags dato ikke finnes noen mulighet til å kjøre med statisk camber. Her står bilen fast på 0 grader, og aktiv camber opp mot 1 grad. Dette er for lite. Man ser det tydelig på slitasjen på framdekkene.
Bilen er veldig stabil og lettkjørt, men mangler det siste lille for å li like rask som den velprøvde MR-02.
Pr i dag er den ca 1 tidel tregere enn MR-02!
MR-03 bilen ser litt spinkel ut i forhold til MR-02. Se forskjellen!
No comments:
Post a Comment