29.3.10

Onsdag 24 mars. Tormod våknet fra dvalen

Ryktene har svirret en stund, og i dag kom bekreftelsen. Praten gikk: "Tormod skal kjøre!" "Hæ". "Er'n ferdig i kjeller'n?" "Skal han kjøre i dag?"
Tormod!


Han entret lokalet som bare Tormod kan. Kommenterte tørt størrelsen på tørkerull/ stativ, og noen av endringene som var gjort på banen, før han kom igang med lading av batterier.
Tormod's mål for dagen var å komme seg ned på 8 tallet.
Det brukte han ca 9 runder på å klare, så her hadde han satt seg et alt for lavt mål.
Hans tidligere rekord er på 7.7xx, og denne kom faktisk nesten innen rekkevidde. Dagens bestetid på Tormod ble 8.276.
Nå tenker du sikkert at over et halvt sekund er langt bak, men det er faktisk forsvinnende lite. Det skal ikke mer til enn en litt dårlig utgang ut på langsiden før du mister 4 tideler.
Han sleit litt med å kjøre like trangt som før, men kom seg utrolig fort inn i kjøringa.
Det er fortsatt standard front på bilen hans, så det er nok en del å hente på å montere WTF front. Vi antar dette er på plass til neste kjøring.

Alf er skikkelig i siget, og lader som vanlig hardt. Han kjører nå utrolig jevnt og fint, og jobber seg sakte ned mot 7.2xx. Han endte nok en gang opp ned på 7.3xx runder, men nå tror vi det løsner for han.
Bilen hans fungerer veldig bra for tiden, og dette gjør at Alf kan fokusere mer på sporvalg enn før. Han er utrolig vrien å kjøre forbi, og er ekstremt rask i det nedre partiet på banen. Her er det ingen som holder følge.

Martin fortsetter og sin gode kjøring, og kampen med Alf er hard. De kjemper stadig om bestetider, og begge begynner å bli skummelt jevne.
Martin endte vel og kvelden med 7.3xx runder. Martin har en bil som nå fungerer perfekt. Han lar seg stresse mindre og mindre, og kjører faktisk absolutt best med en annen rask bil halsende bak. Transponderen til Martin begynner å svikte ham innimellom til hans store frustrasjon. Det er bittert når du kjenner runden sitter som den skal, og man ikke får telling.

Rune hadde store problemer med bilen. Han har skrudd seg fullstendig bort i jakten på nye rekorder, og brukte stort sett kvelden på å finne tilbake til et oppsett som funker.
Til slutt traff han sånn noenlunde, men finner ikke tilbake til de skikkelig gode rundene. Det er nok et fryktelig lite vindu hvor et så ekstremt oppsett funker, og det skal ikke rare forandringen til før det går helt feil vei. Temperatur, fukt og mengde støv etc på banen påvirker utrolig mye.
Nå er det nok bare å finne et oppsett som er noe tregere, men som går an å kjøre med som gjelder.

No comments:

Post a Comment

Onboard kamera med Rune

Treningskveld

Formula 1 news

MOTOGP news

WRC news

Search This Blog