I dag var det akkurat passe oppmøte på banen til å få litt skikkelig treningstid.
Edwin, Stian, Martin, Alf og Rune.
Inspirert av Ballerud Miniracing, så ble det fokusert mer på 3 minutters pass i kveld, istedenfor det vanlige jaget etter rundetider.
Edwin har hatt et langt avbrekk, og trengte all banetid han kunne få. Han er fortsatt litt fersk på dette med mini-Z, men begynner å få ting til å funke. Det registreres stadig tider ned på 8 tallet, og vi ser stor fremgang. Han trøbler litt med en lei overstyring av gass i høyfartssvingene, så litt jobbing med oppsettet må nok til. Det er også viktig å få masse kjøretid for å få bilen inn i fingrene.
Uansett er det morsomt å se at han sakte krabber nedover mot gode tider.
Han fikk en bestetid i kveld på 8.865. Beste antall runder på 3 minutter ble 14 runder. Totaltid 3.04. Snitttid 14.15 sekunder. Dette er en ekstremt krevende utfordring, og for å få til et godt antall runder krever det masse kjøretrening.
Stian har ikke hatt avbrekk. Han kjører ofte, mye og bra.
Etter noen harde smeller i starten på sesongen har det kommet til et punkt hvor noe deler måtte skiftes ut. Diffaksling og felger var det som ble byttet i går.
Etter mye skruing var han raskt nede på 7.9xx runder.
Han har i den siste tiden sliti med fryktelig dårlig effekt i bilen, og har mistenkt noen dårlige celler blandt batteriene. Dette viste seg å være feil. Problemet har rett og slett vært dårlig kontakt til motorledningene. Vi endte opp med å lodde ledningene rett i kortet. Etter dette gikk bilen som et uvær igjen.
Stian er som tidligere nevnt en utrolig jevn fører, og fokuserer for fullt på disse utfordrende 3 minutters passene.
Dagens beste antall runder på 3 minutter ble 21 runder. Totaltid 3.01. Snitttid 8.61 sekunder. Dette er virkelig bra.
Dagens bestetid på Stian ble 7.590. Han har et potensiale til å kutte denne tiden ganske mye bare han finner et nytt spor etter langsiden. og muligens et noe stivere oppsett.
Martin jobber utrolig hardt med både kjøring og oppsett. Han viser fortsatt en stor fremgang, og kjører nå jevnere enn noen sinne.
3 minutters pass var noe som også falt i smak hos Martin, så dette samt noe jaging etter rundetider ble fokuset for kvelden. Bilen hans viste seg også å være litt trøblete i dag. Her var det også motorledningene som var problemet. Etter at dette ble fikset opp var han i skikkelig slag. Han gir Stian og Alf virkelig konkuranse om dagen, og vil være utrolig farlig i løp med sin jevne kjøring.
Dessverre så ble 3 minutters forsøkene til Martin satt mens bilen fusket litt, så vi mistenker at de burde vært en del bedre enn det resultatene tilsier.
Dagens beste antall runder på 3 minutter ble 19 runder. Totaltid 3.02. Snitttid 9.57 sekunder. Dagens beste rundetid på Martin ble 7.609. Han er nok raskt nede på 7.5xx og kanskje 7.4xx neste gang.
Alf har vært fokusert på andre ting en periode, og har hatt lite kjøring denne sesongen. Han ser nå ut til å prioritere litt kjøring igjen, og blir farlig når tempoet i fingra øker.
Han har en periode kjørt med normale karosserier, men hans aggressive kjørestil gjør at dette ikke fungerer optimalt. Han er den føreren som er mest følsom på oppsettet (noe man også ser i roadracing satsingen hans), og trenger en utrolig direkte bil.
Pan car er hans favoritt, og dette endte opp på bilen hans i løpet av kvelden. Det som er morsomt å se er at han klarte 7.897 som beste med NSX karosseriet. Med Pan car smeller han rett ned på 7.550. Han kjørte ikke noen 3 minutters pass i går, da det ble mye skruing på han, men jag etter rundetider ble det satt fullt fokus på.
Dagens bestetid for Alf ble 7.516.
Rune fortsetter uttestingen av en protoforstiling fra Reflex Racing, og viser nå virkelig hva denne er god for.
Beste antall runder på 3 minutter ble 25 runder. Totaltid 3.07. Snitttid ble 7.491. Dette var han fornøyd med.
Det ble også ny banerekord 2 ganger i løpet av kvelden. Først 7.054. Så ble det lenge etterlengtede 6 tallet endelig innen rekkevidde. Ny banerekord lyder nå på 6.962!
De av oss som var på Ballerud å kjørte på mandag viser faktisk en del fremgang. Det viser seg verdifullt å få litt kjøretid på andre baner. Vi har lært en masse om oppsett og kjøring på et underlag som har et annet grepsnivå enn vårt eget. Man blir rett og slett flinkere til å kjøre mer forsiktig og følsomt, og kan da kjøre med en "løsere" bil.
Nå ser vi frem til hard konkuranse fra Ballerudgjengen mandag 8 februar.
No comments:
Post a Comment