Hei gutter.
Har her samlet litt info om de viktigste delene. Link til hver del finnes i bunnen av hvert avsnitt.
Motorfestet.
Dette er en gullklump med mange muligheter.
Akselavstand med vanlig T-plate: 94, 95, 98, 99. Med alternativ +2mm T-plate får man 96,97,100,101. Med RM T-plate har man plutselig ennå flere muligheter.
Fordelen ved å kunne endre akselavstand i såpass små steg er stor. Dette er en utrolig fin justeringsmulighet, og har en del å si på karakteristikken på bilene.
95mm funker knall på karosserier beregnet for 94mm. 99 funker fint for 98mm karosserier.
I tillegg har det festehull for diffuser (opsjon), og har et skikkelig solid feste for demperen. Passer både til såkalte tridempere og diskdempere.
Det er i tillegg det absolutt letteste festet man finner.
Link til Motorfestet
Bakdemper.
Dette er en god gammelags diskdemper, men perfekt ut av pakka. Perfekt passform, og justeringsmuligheter slik at den passer alle akselavstander. Solid konstruksjon uten flex. Den er også delbar slik at man lettere kommer til motorledninger.
Link til bakdemper
Differensial.
Kulediff kommer man ikke utenom. Dette er en lettvektsdiff som funker knall ut av pakka. Den er laget med 64 pitch drev, og kommer med keramiske kuler.
Mini-Z uten skikkelig differensial er ikke noe moro.
Link til differensial
Kulelager.
Kulelager er et must. Disse er billige, og kjempebra.
Link til kulelager
Lange king Pins.
En vannvittig god oppgradering til MR-03 fronten, uten av det koster skjorta. Tro meg. MR-03'en funker ekstremt mye bedre me fjærene ute på king pins enn i enden av armen. Den beholder samme geometri med camber gain etc, men gir dere mange flere muligheter mht fjærer. MR-03 er jo utstyrt med fjærer som armene dytter på. Disse er det ennå meg bekjent ingen som har klart å lage slik at bilene oppfører seg i nærheten like bra som med neste punkt på lista. Nemlig fjærer.
Link til lange King Pins
Fjærer.
Perfekte fjærer til Lange king pins. Enkelt og greit.
Link til fjærer
Motor.
Det finnes to aktuelle 70 turn motorer. PN og CTP. Begge disse er utmerkede motorer. Tilgjengelighet på CTP motoren er noe usikker akkurat nå, men jeg oppdaterer så snart jeg er sikker.
Link til CTP motor
Link til PN motor
Andre deler så som T-plater og annet moro er jo ikke så mye å si om. Vi finner noe som funker og tar det derfra.
Har her samlet litt info om de viktigste delene. Link til hver del finnes i bunnen av hvert avsnitt.
Motorfestet.
Dette er en gullklump med mange muligheter.
Akselavstand med vanlig T-plate: 94, 95, 98, 99. Med alternativ +2mm T-plate får man 96,97,100,101. Med RM T-plate har man plutselig ennå flere muligheter.
Fordelen ved å kunne endre akselavstand i såpass små steg er stor. Dette er en utrolig fin justeringsmulighet, og har en del å si på karakteristikken på bilene.
95mm funker knall på karosserier beregnet for 94mm. 99 funker fint for 98mm karosserier.
I tillegg har det festehull for diffuser (opsjon), og har et skikkelig solid feste for demperen. Passer både til såkalte tridempere og diskdempere.
Det er i tillegg det absolutt letteste festet man finner.
Link til Motorfestet
Bakdemper.
Dette er en god gammelags diskdemper, men perfekt ut av pakka. Perfekt passform, og justeringsmuligheter slik at den passer alle akselavstander. Solid konstruksjon uten flex. Den er også delbar slik at man lettere kommer til motorledninger.
Link til bakdemper
Differensial.
Kulediff kommer man ikke utenom. Dette er en lettvektsdiff som funker knall ut av pakka. Den er laget med 64 pitch drev, og kommer med keramiske kuler.
Mini-Z uten skikkelig differensial er ikke noe moro.
Link til differensial
Kulelager.
Kulelager er et must. Disse er billige, og kjempebra.
Link til kulelager
Lange king Pins.
En vannvittig god oppgradering til MR-03 fronten, uten av det koster skjorta. Tro meg. MR-03'en funker ekstremt mye bedre me fjærene ute på king pins enn i enden av armen. Den beholder samme geometri med camber gain etc, men gir dere mange flere muligheter mht fjærer. MR-03 er jo utstyrt med fjærer som armene dytter på. Disse er det ennå meg bekjent ingen som har klart å lage slik at bilene oppfører seg i nærheten like bra som med neste punkt på lista. Nemlig fjærer.
Link til lange King Pins
Fjærer.
Perfekte fjærer til Lange king pins. Enkelt og greit.
Link til fjærer
Motor.
Det finnes to aktuelle 70 turn motorer. PN og CTP. Begge disse er utmerkede motorer. Tilgjengelighet på CTP motoren er noe usikker akkurat nå, men jeg oppdaterer så snart jeg er sikker.
Link til CTP motor
Link til PN motor
Andre deler så som T-plater og annet moro er jo ikke så mye å si om. Vi finner noe som funker og tar det derfra.
No comments:
Post a Comment