18.1.10

Førerprofil. Alf Georg Joranger #72


Alf #72 er en travel kar. Han kjører Roadracing 600 Superstock på høyt nivå, og er antakeligvis norges raskeste roadracingfører (Såklart sammen med #73 i klubben).

Mini-Z karrieren ble startet sesongen 2008/ 2009, og her gjorde han seg bemerket fra første stund.
Det var til tider slik at han nærmest bodde på banen for å ta igjen forspranget til de mer erfarne førerene. Og det gjorde han til gangs.
Denne perioden holdt klubben til på GarasjenZ. Her har han nok mer kjøretid enn de fleste.

Alf må vel kunne sies å være den eneste som klarer å kjøre Mini-Z fort mens han snakker i mobiltelefonen samtidlig. Spør ikke om hva han snakker om:-)

Å skru på Mini-Z er ikke Alf's største interesse, her er det kjøringen som er i fokus. Han gjør såklart det meste selv, men får god support fra de andre på banen slik at bilen hans stort sett er i bra stand.

Etter at klubben fikk nytt tilholdssted i BankenZ, fortsatte han som ekstremt aktiv fører. Han har alltid vært blandt de 3 raskeste, men i det siste har han vært fryktelig travel med private gjøremål, så aktivitetsnivået har dabbet noe av.
Det virker nå som han fokuserer på mini-Z igjen som en fin oppladning til roadracing sesongen. Vi andre må nok ligge i hardtrening slik at vi klarer å beholde det lille forspranget vi har fått mens Alf har vært opptatt.

Han trives best med Pan Car karosserier, og har brukt opp ca 10 stykker i løpet av et års tid. nå har han etterhvert kommet seg over på normale biler igjen, men vi antar han snart er å finne med et nytt pan Car karosseri.






Jaggu kom det nytt karosseri fort gitt: Her ser dere Alf's nyeste Pan Car. Dette kan bli gromt!


Noen utdrag fra tidligere rapporter om #72.

Alf holdt senga når Stian begynte å få fart på sakene. En SMS med et lite tips om at Stian kjørte styggfort ble sendt Alf's vei, og det tok ikke lange tida før han befant seg på banen.
Her skal det vris sier han!
Og han skuffet på ingen måte.
Etter den vanlige skruinga med banning og sverting, begynte Alf å gasse.
Han tok seg tidlig ned på sine gamle godtider. Lave 7.4. Etter litt småjusteringer av både kjørestil og bil, forbedret han seg i rask rekkefølge.
Han kjørte et titalls runder nede på 7.4xx før han klinka til med ny pers. 7.400. På neste runde kom godrunden. 7.340. Altså personlig beste to runder på rad.
Alf er nå skikkelig i siget, og er klar for full satsning videre i vinter. Stian skal nok jobbe for å holde Alf bak seg nå når #72 har fått blod på tann.


Alf har vært fokusert på andre ting en periode, og har hatt lite kjøring denne sesongen. Han ser nå ut til å prioritere litt kjøring igjen, og blir farlig når tempoet i fingra øker.
Han har en periode kjørt med normale karosserier, men hans aggressive kjørestil gjør at dette ikke fungerer optimalt. Han er den føreren som er mest følsom på oppsettet (noe man også ser i roadracing satsingen hans), og trenger en utrolig direkte bil.
Pan car er hans favoritt, og dette endte opp på bilen hans i løpet av kvelden. Det som er morsomt å se er at han klarte 7.897 som beste med NSX karosseriet. Med Pan car smeller han rett ned på 7.550. Han kjørte ikke noen 3 minutters pass i går, da det ble mye skruing på han, men jag etter rundetider ble det satt fullt fokus på.
Dagens bestetid for Alf ble 7.516.






No comments:

Post a Comment

Onboard kamera med Rune

Treningskveld

Formula 1 news

MOTOGP news

WRC news

Search This Blog