30.12.09

7.088 Banerekord/ New track record.

English translation further down.

Juleribba begynner vel for de fleste å bli fortært. Juleølet har sluppet taket i de fleste, og snøen fjernet for denne gang.
Da var gutta klare for litt kjøring.

Alf, Martin & Rune stilte til start.

Alf fortsatte den evige skruinga, og fikk endelig bilen til å funke igjen. Det var på tide! Den går som et uvær, og har grep som igjen er etter #72's smak.
Medium PN H-plate, og en skikkelig overhaling av differensialen var det som skulle til.
7.540 ble dagens beste runde på Alf.
Det ble gjort noen forsøk rundt halv 3 på natta, men da så visst Alf bare grønt? Spesielt må vel det sies å være, men det var etter eget utsagn. Vi krysser fingra for at de ser normale farger i morgen.

Martin hadde modda Corvette'n litt, og dene gangen funka det bedre. Men bilen hadde fortsatt positur som en halvhard ****.
Etter litt roting i kassa til Alf dukka det opp et ekstremt lite brukt lexux SC430 karosseri. Martin monterte dette på bilen, og var strålende fornøyd. Dette karosseriet genererte massa grep, og Martin kjørte som vanlig utrolig bra. Det er nok på tide med en diff service her også, samt at hele bilen bør senkes litt i baken. Når dette er gjort så ser nok Martin også den etterlengtede 7.4xx runden. Dagens beste på Martin ble 7.736.
Han gav seg tidlig så han skulle komme seg ut på isen i morgen tidlig. Han har raidet Biltema for isfiskeutstyr så nå blir vel det neste fiskemiddag på gutta i Banken.

Rune hadde grubla fælt på MR-03'en og hvordan få den til å matche de godt innkjørte MR-02 bilene.
Noen deler ble modda på ettermiddagen, og oppsettet endret etter litt hard tenking.
Bilen ble satt på banen, og det gikk med en gang fort. men bilen var ikke spesielt god å kjøre. Kun en av 10 runder var akseptable.
Differensialen ble til slutt åpnet som en siste desperat handling, og jammen ble problemet funnet. En skikkelig overhaling ble gjort, og så begynte det å funke.
Som tidligere nevnt har banerekorden nå stått en stund. Denne lød på 7.182. Rune klinte til med lave 7.2xx og flere 7.192, men ingen forbedring av rekorden. Det nærmeste han kom var 7.183! Etterhvert begynte klokka å bli mange, og som tidligere nevnt funker han best om natta.
Da begynte ting å skje. 7.165, og så 7.088. Etter dette ble det flere runder som var lavere enn tidligere rekord, men tiden skulle vise seg å stå ut kvelden.
Mer info om moddinga av bilen kommer senere.

Altså lyder den nye banerekorden på 7.088. Da har gutta noe å bryne seg på.

A hard night of driving brought some good results.
Alf have had some troubles with his car recently, but are now getting there slowly. Almost every part of his car has been replaced, and now finally it starts working again.
Tonights best lap for Alf was 7.540 seconds.


Martin tested out a new body. This time a 350Z 2007 replaced the Corvette. And man did this work! This guy will be hard to keep up with the rest of the season.
There are still som work that should be done on his car. rebuilding the differential etc.
Tonights best lap for Martin was 7.736 seconds.


Rune and his MR-03 has been struggling for pace, but the setup are now finally starting to work properly. He modified the front end with some custom parts, and managed to lower the front end about 2mm. This made the car so damn good that it resulted in a new track record.
The new record is now 7.088 seconds. (Old one was 7.185)



No comments:

Post a Comment

Onboard kamera med Rune

Treningskveld

Formula 1 news

MOTOGP news

WRC news

Search This Blog